Správná péče o duševní hygienu v rámci zdraví

Pokud se budeme vhodně a pravidelně starat o duševní zdraví, budeme se neustále zdokonalovat v pracovním i v osobním životě. Pozitivní přínos bude viditelný i v komunikaci a spokojenosti v rámci svých aktivit i prožitků. Pokud se chcete cítit opravdu dobře a udělat maximum pro své zdraví, je zapotřebí neopomenout a nepodcenit péči v rámci duševní hygieny. Přitom postačí dodržení několika základních pravidel. Výsledkem bude stav, kdy se budete cítit spokojení a především duševně vyrovnaní. Jak na to?
vyspaná do růžova
 
Spánek aneb v čem spočívá jeho efektivita
 
Spánek je importatním elementem v rámci duševní hygieny. Důležitý je kvalitní a dostatečný odpočinek. Je vhodné každý večer uléhat ke spánku ve stejný časový interval a rovněž přiměřeně unavení po fyzické i psychické stránce. Před spánkem eliminujte řešení vážných problémů. Tyto věci je vhodné vyřešit a zabývat se jimi v dopoledních či odpoledních hodinách. I když dnešní moderní doba přináší spoustu změn, mějte na paměti, že zkrátka ložnice by měla být místem pro spánek a kvalitní odpočinek. Sledování televize či práce na počítači má negativní dopad.
 losos a bylinky
Moc a síla zdravé životosprávy
 
Strava do značné míry má vliv na činnost lidského mozku. Je důležité do svého jídelníčku zařadit nejen zdravé potraviny, ale i ty s obsahem nenasycených omega 3 mastných kyselin. Mají velmi pozitivní účinek na lidský mozek a jeho funkci. Zcela ideální volbou jsou pokrmy z ryb a dostatečná konzumace čerstvé zeleniny. Nejen že tímto předejdete vzniku duševního onemocnění, ale regulujete zároveň i možné riziko deprese, schizofrenie apod.
 
Žijte teď a tady
 
Je důležité žít přítomností. Nezabývat se minulostí, kterou stejně nelze již ovlivnit ani změnit. Zkrátka co bylo, to bylo. Můžete se tak v přítomnosti snažit eliminovat chyby, kterých jste se dopustili v minulosti, ale žijte nyní. Stejně tak není řešením upínat se k budoucnosti. Však jak pravila Coco Chanel, abychom žili každý den tak, jako by byl náš poslední. Užijte si každý den, jak je to jen možné. I každá maličkost dokáže udělat všední den ojedinělým a nezapomenutelným.
 žijte
Změna je výzva
 
Přistupujte pozitivně ke změnám. Každá změna je vždy určitou výzvou. Čím lépe budete přijímat a akceptovat změny, tím lepší bude i vaše duševní zdraví. Jsou změny, kterým se nelze vyhnout. Pokud je přijmete s úsměvem, uděláte tak mnoho pro své zdraví. Stejně tak nikdy nevyvíjejte úsilí a snahu do něčeho, co nemůžete změnit. Zbytečně si tím škodíte.
 
Nezapomínejte se mít rádi. Velmi zásadní věc. Je to velmi důležité nejen pro vaše sebevědomí, ale i v důvěru v sebe a uznání vlastních hodnot.

Správná péče o duševní hygienu v rámci zdraví
Ohodnoťte příspěvek